Evenimente‎ > ‎

Desaga cu impresii despre GoodWine (ediția a 19-a?)

postat 4 apr. 2017, 13:11 de Vie Vin   [ actualizat la 9 iun. 2017, 11:49 ]
(pentru cine are ochi să citească și mai mult de doi neuroni ca să înțeleagă)

1. Să reamintim:

- în perioada 15-17 aprilie 2016, a fost ediția a 15-a;

- în perioada 25-27 noiembrie 2016 a fost ediția a 18-a;

- în perioada 31 martie-2 aprilie 2017 a fost ediția a 19-a

Cine mă lămurește? Când au avut loc edițiile 16 și 17?

2. Până la ediția a 15-a prețul biletelor era de 20 lei care includea un pahar și suportul aferent. La ediția din toamnă prețul a fost de 30 lei (fără pahar), iar acum a ajuns la 50 lei (tot fără pahar).

În ritmul acesta, la ediția din toamna 2017 prețul ar putea fi de 70 lei (creștere proporțională) sau 80 lei (creștere exponențială).

3. În comunicatul dat în 15 decembrie 2016 s-a anunțat că în 2017 va fi o ediție specială. Nu-mi dau seama în ce a constat aceasta. Că s-a desfășurat în corpurile C4 și C5 sau că standul Republicii Moldova a fost doar în fotografia atașată comunicatului, nu și în realitate?

4. Hai să o spun direct: prețul biletelor este nesimțit de mare pentru serviciile oferite. Și o să vi le spun așa, pe nerăsuflate:

- la acest preț ar fi trebuit ca tot Bucureștiul să fie împânzit cu bannere care să anunțe evenimentul, drumul de la poarta de acces în Romexpo și până la cele două corpuri în care s-a desfășurat evenimentul să aibe indicatoare la tot pasul, traseul să fie unu liber, curat, frumos amenajat. Când amintesc de indicatoare nu mă gândesc la bucureșteanul obișnuit să vină la GoodWine, ci la cei care poate fac un drum de departe, poate chiar turiști, români și străini, care n-au mai fost în viața lor în "raiul" numit Romexpo. Când spun traseu liber mă gândesc că cei de la Romexpo puteau să aleagă un alt loc pentru desfășurarea meciului demonstrativ de ciclobal, nu în drumul spre cele două corpuri. Când spun traseu curat, frumos, amenajat, mă gândesc că vizitatorul se deplasează pe o porțiune obișnuită de asfalt, nu trebuie să ocolească spațiul ocupat de ciclobaliști (sic!) trecând printr-o zonă cu nisip aruncat/lăsat aiurea de un constructor care lucrează în stil neoromânesc.

- la 100 lei pentru VIP, ori oferta de vinuri trebuia să fie una cu totul și cu totul deosebită, ori vizitatorul se deplasa de la poarta de acces în Romexpo până la cele două corpuri pe un covor roșu însoțit de o hostesă care să-i țină umbrela precum se întâmplă cu concurenții de la MotoGP. Eu aș fi preferat prima variantă, dar la standul VIP au fost doar câteva vinuri cu care ați încercat să justificați prețul nesimțit al acestui tip de bilet.

- obiceiul ăsta de a vă screme în termeni din limba engleză vă face penibili. Lăsați deoparte masterclass că termenul acesta are la bază alt înțeles. Lăsați deoparte lounge că nu corespunde cu realitatea. Lăsați VIP că nu mai înduioșați pe nimeni cu titulatura asta. Iar când văd și prezentări de genul Romania’s Wine Convention mă apucă greața. Atitudine de indivizi dintr-o colonie engleză. Dacă vreți să faceți prezentarea și pentru străini atunci faceți o pagină distinctă în limba engleză, în franceză și în ce mai vreți voi. Dar nu vă mai prostiți în halul ăsta. Mai degrabă, schimbați-vă mentalitatea asta balcanică, atitudinea față de vizitatori și atunci o să vedeți că vor fi mai mulți vizitatori, mai mulți expozanți și, pentru voi, mai mulți bani.


- terminați odată cu firmele astea de pază care își trimit oamenii echipați ca pentru război. E târg de vin, nu altceva. Dacă patronii unor astfel de firme sunt atât de încuiați la minte încât să nu conceapă decât un acest gen de echipament, îi trimiteți la plimbare. Organizați o licitație în care să stabiliți condițiile minimale de admitere: costum, oameni spălați (la propriu și la figurat), o mică testare cu privire la modul de a interacționa cu vizitatorii și de a soluționa câteva cazuri speciale șamd. Terminați cu firmele care-și trimit angajați rotofei, cu priviri acre, care-și uită menirea și statutul.

- dacă e târg de vin înseamnă că expozanți sunt doar producători de vin. Nu de mașini sau de mâncare. Nici măcar de whisky. Ca să nu mai spun de bere. Adică, nici aici nu scăpăm de berari? Mai lipseau producătorii de băuturi chimice și tacâmul era complet.

- foarte frumos că se organizează cu această ocazie și seminarii (vedeți că se poate?) legate de acest domeniu, dar modul cum s-a desfășurat în acest an a fost execrabil. La edițiile anterioare, genul acesta de evenimente se desfășura în corpul E2 (sălile Eminescu, Sadoveanu) . Acum s-a desfășurat chiar în corpul C5 într-un spațiu delimitat de niște panouri de plastic. Participanții de la aceste evenimente auzeau toată forfota din cadrul târgului, auzeau comentariile sau discuțiile telefonice ale celor care erau în vecinătatea acestui spațiu, iar când era un anunț la stația de amplificare era nevoie să se întrerupă prezentarea. Întrebați-l pe Achim Laurențiu Avram cum a fost.

5. Consecința a fost previzibilă. Număr redus de expozanți, număr redus de vizitatori, ofertă redusă de vinuri din partea acestora. Gata, a-nțărcat bălaia, nu mai pupă nimeni Apogeum sau ceva similar la evenimente organizate în halul ăsta. Nici măcar la VIP.

Un singur lucru a fost de apreciat: faptul că evenimentele asociate acestui târg au fost gratuite, accesul făcându-se pe bază de înscriere. Am eu un dinte contra celor care cer bani de la potențialii clienți ca să-și facă reclamă la propriile vinuri.

PS Confirm cele spuse aici de Mihai Vasile. Și încă a fost prea blând.

Vă aștept comentariile pe forum.